Beşiktaş Başkanı Fikret Orman İstifa Kararı Aldı

• 5 yıl önce
Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, yarın itibariyle görevi bırakacağını açıkladı. Yarın yönetim kurulunu olağanüstü toplayacağını söyleyen Orman, “Divan Kurulu Başkanı Tevfik Yamantürk’le görüşerek, görevi bırakacağız. Beşiktaş’a yaptıklarım helal olsun” ifadelerini kullandı.

İhlas Haber Ajansı YouTube Kanalına Abone Olmak İçin:

Beşiktaş Başkanı Fikret Orman istifa etti. Siyah-beyazlı kulübün başkanı, bugün yapılan sponsorluk anlaşmasının ardından basın mensuplarına gündeme dair açıklamalarda bulunacağını söyledi ve ardından görevde olduğu süre içindeki yaptıklarından bahsetti. Orman daha sonra kırgın olduğunu da belirterek, “Yarın yönetim kurulunu olağanüstü toplayacağım ve Divan Kurulu Başkanı Tevfik Yamantürk’le görüşerek görevden ayrılacağımızı söyleyeceğim. Bundan sonraki yol haritasını da Tevfik beyle birlikte yürüteceğiz. Seçime kadar biz mi görevde kalırız, yoksa kulübü onlar mı idare eder, bunun kararını vereceğiz” dedi ve “Beşiktaş’a yaptıklarım helal olsun” diyerek istifa ettiğini açıkladı.

"Kenetlenmek yerine iç dinamiklerle uğraşmak zorunda kaldık"
Görevde olduğu süre içinde Beşiktaş’ın özellikle moralini toparladıklarını düşündüklerini söyleyen Başkan Fikret Orman, “İlk sene ‘Feda’ senesi olarak başladık ve zor bir seneydi. Bütün başkanlık sürecimde kimseden yardım istemedim, kimsenin kapısını çalmadım, kampanya düzenlemedim ve bütün bunları Beşiktaş’ın kendi dinamiklerini harekete geçirerek yapmaya çalıştım. İlk senemizde kapalı tribün boştu ve taraftar desteğimiz de yoktu. İlk senede stadımız için 20’nin üzerinde kuruldan geçerek bütün izinleri aldık. Bu işin olmamasını isteyen birçok insan vardı ve Cumhurbaşkanımız o zaman Başbakan’dı ve büyük destek verdi. Bu stattaki bütün tuğlalarda her metrekarede benim alın terim vardı. O süreçte de Gezi olaylarının tam göbeğindeydik. Hatta stattaki kepçeyi çaldılar, büyük olaylar oldu. Bir yandan da işi hem siyasi hem de taraftar açısından yönetmek zor bir süreçti. Hamdolsun bu işi gayet güzel yönettiğimizi düşünüyorum. Sonrasında göçebe gibi yaşadık. 2 sene de Avrupa’ya gitmedik. Birisi FFP için diğeri de 3 Temmuz nedeniyle gitmedik. Hem giderimiz var hem de gelirimiz yoktu. O süreç içinde de taraftar gruplarından bir destek gördüğümüzü düşünmüyorum. Hiç unutmam; bir maçta 2-1’di durum, 3-1 olunca tribünler boşaldı Olimpiyat Stadı’nda. Maçları kendi evinde oynamadan şampiyonluk kazandık. Bu süreçte takıma da yatırım yaptık. Demba Ba geldi, Mario Gomez geldi. Stadımız ve gelirimiz yokken bu isimleri taraftarla bir araya getirmeye çalıştık. Bazı günlerde 1000, bazen de 2 bin kişiyle fotoğraf çektirdim. Türkiye’nin her tarafını gezdim bu periyotta. Beşiktaş başkanlarının hiç gitmediği yerlere gittim ve bunu yapma amacım Beşiktaşlıları bir araya getirmekti. Marka değerine büyük yatırım yaptık. Bunlar kendiliğinden oluyor dediler. Beşiktaş’ın Türkiye’nin en büyük takımı olduğunu gösterdik. Fakat biz enteresan bir camiayız. Bu süreçte kenetlenmektense içteki olaylarla çok fazla uğraştık. Burayı stat olarak görmeyin sadece. Buradaki ofisleri de gelip gördünüz. Müzesini dünyanın en güzel müzelerinden birisi olarak yaptık ve 100 binin üzerinde kişi ziyaret etti. Bu statta bomba patladı, 15 Temmuz’u yaşadık. Bu stada helikopter indi, helikopteri de benim indirdiğimin dedikodusunu da yaptılar. Beşiktaş büyüklerine hep sahip çıktık. Fulya’da altyapı konteynerlerde çalışıyordu. Orayı yeni bir kamp tesisi yaptık. Ümraniye’ye 2000 senesinde yönetici olduğumda çalışmalara başlamıştık ve ben ayrıldıktan sonra bir şey yapılmamıştı. Sonrasında çok değişiklik yaptık orada. Burada Yusuf Tunaoğlu’nun ismini yaşattık, Fulya’ya da Baba Hakkı’nın ismini verdik. Hiçbir sosyal tesisimiz yoktu, 1903 Akatlar’ı yaptık. Pendik rezil bir haldeydi, onu da yeniden yaptık. Bağdat Caddesi’nde bir lokalimiz yoktu. Sahilde Balık Adamlar Derneği’ni kürek takımımızla birleştirdik. Hem de onların tesislerini kullanabileceğiz. Beşiktaş bayrağını oraya da koyduk. Gerede’de kamp tesisini açtık son süreçte. O da bizim ayrıca bir ihtiyacımızdı. Her sene 300 bin Euro’nun üzerinde bir harcama yapıyorduk kamp için” ifadelerini kullandı.